Web Analytics Made Easy - Statcounter

 او هم اکنون با نقش «مهتاب فروزش» در سریال «افرا» از شبکه یک سیما مهمان مخاطبان است و این نقش را به دلیل قدرتمند بودن و در عین حال صبوری آن دوست دارد. برای حضور در «افرا» با مینا وحید به گفت و گویی نشستیم که ماحصل آن را می خوانید.

بعد از بازی در «بانوی عمارت»، با نقش «مهتاب فروزش» در سریال افرا به تلویزیون برگشتید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقش چه ویژگی‌ منحصر به فردی داشت که بعد از این مدت آن را قبول کردید؟

«مهتاب فروزش» نقش متفاوتی بود؛ زنی بود که چندین وجه شخصیتی داشت و جایی که باید، بسیار قدرتمند رفتار می کرد و جایی که باید آرام بود و این صبوری و درون گرایی در عین قدرتمند بودن «مهتاب»، برایم جذاب بود و سعی کردم در بازی، این ویژگی را پررنگ کنم، از طرفی کمتر دیده شده زنی که زندگی خوبی دارد ولی می‌خواهد زندگی بهتری را برای خود رقم بزند و این هم یکی دیگر از دلایلم برای انتخاب نقش بود.

آیا ما به ازای بیرونی داشتید یا متکی به فیلم نامه و کمک کارگردان بودید؟

همواره ابتدا از فیلم نامه کمک می گیرم و بعد آن شخصیت را تصور می کنم و به آن آب و رنگ می دهم و بر اساس آن تصور، راکورد شخصیتی را حفظ می کنم. وقتی در یک سریال بازی می‌کنی، باید نمودار شخصیتت را در ذهنت رسم کنی، یعنی کجا اوج و کی فرود دارد،اگر همیشه دراوج یا در فرود باشد،یکنواختی آن بیننده را خسته می کند و مهتاب با توجه به فیلم نامه،گاهی آرام بود و گاهی به اوج، دوباره به سکوت و بعد به انفجار می رسید. قبلاً طراحی آن را انجام داده بودم و شخصیت را درآوردم.

شخصیت «مهتاب فروزش» به دلیل فضا و موقعیت اش به برخی زنان امروزی شباهت دارد. با این همه قرار گرفتن در چنین نقشی برای تان چه سختی هایی داشت؟

اصولاً در فیلم نامه ها نکات شخصیتی هر کاراکتری مشخص است و من از طریق فیلم نامه، شخصیت «مهتاب» را پیدا کردم. در فیلم نامه مشخص است که هر شخصیت، چه پیش داستان و چه خصوصیات رفتاری دارد؛ البته در فیلم نامه های درست و از آن جایی که این فیلم نامه بسیار شخصیت پردازی درستی داشت و نکات ریزی از شخصیت «مهتاب» را بیان کرده بود، برای همین در ادامه من تصور کردم؛ برای همه نقش ها این کار را انجام می دهم.

از بازی تان در «افرا» راضی بودید؟

باید بگویم تاکنون پیش نیامده در فیلمی بازی کنم و از بازی ام به طور کامل راضی باشم ولی وقتی «مهتاب» را در «افرا» می بینم، آن را دوست دارم و احساس می کنم همین «مهتاب» در ذهنم بود؛ نگاه ها، تامل و سکوتش را که پر از حرف است دوست دارم البته مخاطبان هم عقیده دارند که شخصیت جذابی شده ولی صد درصد راضی نیستم.

فلاش بکی به گذشته بزنیم؛ اصلا چه شد به این حرفه ورود کردید؟

ورود به عرصه بازیگری دلیل نمی خواهد بلکه جوشش، حال و یک تقدیر است که هرقدر از آن فرار کنی، برایت رقم می خورد. وقتی بچه بودم، هنگامی که برنامه «شما و سیما» و پشت صحنه فیلم ها پخش می شد، تپش قلب می گرفتم و احساس می کردم جایم در آن جا خالی است. البته خیلی جلوی خودم را گرفتم که به این مسیر نیایم ولی دیر آمدم و انگار تقدیرم بود چون احساس می کردم هیچ جای دیگر به جز این جا آرام و قرار ندارم.

ملاک شما برای انتخاب کارهای تان چیست؟ چون در سال های ورودتان خیلی گزیده کار بوده اید و این که آیا اصلی یا فرعی بودن نقش در انتخاب های تان تاثیر دارد؟

ملاک من برای انتخاب کارهایم، ابتدا فیلم نامه است و بعد موقعیتی که آن کار می تواند برایم ایجاد کند و این که نقش چقدر برایم چالش دارد و اگر چالش نداشته باشد، نمی پذیرم. گزیده کار هستم، برای این که باید چند ویژگی در کنار هم قرار گیرد تا بتوانم کار را انتخاب کنم، از جمله فیلم نامه، کارگردان، میزان چالش نقش، دیگر بازیگران و این که من چه چیزهایی را می توانم به نقش اضافه کنم و در مقابل نقش، چه چیزهایی می تواند به من اضافه کند و همه این ها باعث می شود که گزیده کار شوم. اصلی و فرعی بودن نقش به اندازه چالش آن برایم اهمیت ندارد. اگر نقشی فرعی و چالش برانگیز و در مقابل یک نقش اصلی و یکنواخت باشد، من نقش فرعی را انتخاب می کنم.

شما در سریال «شهرزاد» بازی کرده اید، در چند کار سینمایی، تله فیلم و شبکه نمایش خانگی هم بازی داشتید، حتی با این که در دو سریال «افرا» و «بانوی عمارت» یکی از نقش های اصلی را بازی کردید، اما به اعتقاد من با بازی در فیلم «کفش هایم کو؟» و «دوران عاشقی» فرصت دیده شدن برای تان فراهم شد. خودتان فکر می کنید با کدام اثر دیده شدید؟

به طور عجیبی کم کار کرده ام، در این 8 یا 9 سال، 6-7 کار کرده ام که هر کدام به اندازه کافی دیده شدند و هرکدام قدمی در دیده شدن من داشتند. «دوران عاشقی» اولین کار من و یکی از کارهای پرستاره و درخشان بود و به اندازه کافی برایم اعتبار جمع کرد، بعد در «شهرزاد» بسیار دیده و شناخته شدم. «بانوی عمارت» اولین کار تلویزیونی من بود و بسیار باعث دیده شدن من شد و فیلم سینمایی «بعد از تو» به خاطر جوایزی که گرفتم خیلی سروصدا کرد و الان هم در «افرا» دیده شده ام. فکر می کنم چون با وسواس خاصی کارم را انتخاب می کنم، برایش اتفاق بدی نمی‌افتد و هر کدام باعث یک مرحله پیشرفتم می شود.

چرا حضور کم رنگی در تلویزیون دارید؟

حضورم در تلویزیون کم رنگ نیست و اگر فیلم نامه ای را دوست داشته باشم و کار خوب باشد، آن را انتخاب می کنم و به طور کلی کم کار می کنم، از سال گذشته یک مقدار بیشتر کار می کنم وگرنه هر 2-3 سال یک بار کار می کردم. سه سال پیش هم در «بانوی عمارت» بازی کردم پس خیلی هم در تلویزیون کم کار و کم رنگ نبودم.

سابقه کار با کارگردان های توانایی همچون حسن فتحی و کیومرث پوراحمد را دارید. کار کردن با این کارگردان ها چه دشواری هایی دارد؟

کار با کارگردان های بنامی مثل حسن فتحی، کیومرث پوراحمد و علیرضا رئیسیان نه تنها مشکلات و مسائلی ندارد بلکه بسیار آرامش بخش است و من هیچ مشکلی با کارکردن با کارگردان‌های بنام نداشته ام.

2323

کد خبر 1556813

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سریال ایرانی سینمای ایران تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و چالش بزرگ نداشتن دوباره کاپیتان

به گزارش "ورزش سه"، با اخراج عجیب امید عالیشاه در بازی مقابل سپاهان که به‌نوعی فریب عثمان دابو را خورد، حالا سرخ‌ها در بازی حساس مقابل نساجی کاپیتان تیم خود را نخواهند داشت. عالیشاه در بازی با آلومینیوم اراک مصدوم بود و این بازی مهم را از دست داد و البته غیبتش به چشم آمد چرا که به نظر می‌رسد شماره 2 پرسپولیس جایگزین مناسبی ندارد.

عالیشاه در این فصل یکی از سه بازیکن برتر پرسپولیس بوده و شاید بتوان او را بهترین و مؤثرترین بازیکن تیمش هم نامید.

او در بازی با سپاهان هم با وجود دو هفته دوری از تمرین کیفیت خوبی ارائه داد و اگر اسیر آن ماجرای دقیقه 82 نمی‌شد، حالا می‌توانست در بازی قائمشهر دست مربی‌اش را بگیرد اما اکنون اوسمار دوباره باید بازی بدون کاپیتانش را تجربه کند و برای انتخاب جانشین مناسب برای این بازیکن چالش خواهد داشت.

در بیشتر بازی‌های قبلی وحید امیری بعضاً جانشین عالیشاه می‌شد و جای او را به‌عنوان بازیکن آزاد پشت مهاجم نوک پر می‌کرد اما یک‌بار نیز محمد خدابنده‌لو در آن پست به میدان رفت. با این حال به نظر می‌رسد قابلیت‌های عالیشاه برای بازی در آن پست مناسب‌تر است و حتی امیری باتجربه نیز نمی‌تواند کاری که عالیشاه در آن منطقه انجام می‌دهد را انجام دهد.

پرسپولیس عصر دوشنبه باید در قائمشهر مقابل نساجی بازی کند و عالیشاه شانس بازی مقابل تیم استان خود را از دست داده است؛ در حالی که بودنش در آن مسابقه می‌توانست به لحاظ فنی و روانی شرایط پرسپولیس را بهتر کند.

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم «عامه‌پسند» با بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا
  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • پرسپولیس و چالش بزرگ نداشتن دوباره کاپیتان
  • مهاجم استقلال مشکلی برای بازی با ذوب‌آهن ندارد
  • مهاجم استقلال به بازی با ذوب‌آهن رسید
  • میشل: شکست دادن بارسا جشن گرفتن دارد